Ten serwis używa plików cookie. Więcej informacji  #  This website uses cookies. More information
Szkoda Polski na podziały!
 
••• Na teren Polski przedostał się groźny koronawirus COVID19. Rząd ogłosił stan epidemii i wydał przepisy regulujące zasady działania służby zdrowia, wprowadził kwarantanny dla osób mających kontakt z zarażonymi lub wracających z zagranicy, zamknięto lotniska oraz wszelkie obiekty i imprezy, w których zwykle jednocześnie przebywa wiele osób ••• Pomimo wielkiego niebezpieczeństwa dla życia obywateli - prezes partii rządzącej, premier rządu i prezydent państwa nie widzą przesłanek do przesunięcia majowych wyborów prezydenckich na termin późniejszy ••• Dwa miliardy (to dwa tysiące milionów) złotych na partyjną propagandę TVP zamiast na ochronę zdrowia obywateli. Tak bezwzglednie czynią ludzie zaślepieni żądzą władzy, a nie zatroskani dobrostanem Polaków ••• Partia i rząd przemawiają wyborcom "do ręki" ••• dobrazmianagate - kasta wysokich urzędników państwowych, kilku członków "dobrze zmienionej" Krajowej Rady Sądownictwa, działając w porozumieniu, dostarczali heiterce dane osobowe, a ta rozpowszechniała anonimy szkalujące sędziów niepokornych wobec władczej destrukcji wymiaru sprawiedliwości ••• Komisja Europejska formalnie pozwała Polskę, członka UE, do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wskazując, że polska ustawa o Sądzie Najwyższym jest niezgodna z prawem UE, narusza zasadę niezależności sądów oraz zasadę nieusuwalności sędziów ••• Psucie państwa i demokracji w Polsce, prawa i sądownictwa niepokoi wielu Polaków, Parlament Europejski i Komisję Europejską ••• Piętnasty rok Polska jest w Unii Europejskiej. Niestety władza bieżącej kadencji systemowo oddala nas od wspólnoty rozwoju i bezpieczeństwa, pomimo że Polacy w zdecydowanej większości akceptuje i docenia naszą przynależność do UE •••
Piątek 22.11.2024
Warto zrozumieć
 
 Lista haseł 
POLITYKA TRANSPORTOWA

Traktat o ustanowieniu Wspólnoty Europejskiej w artykułach 3 oraz 74 do 84 daje podstawy do określenia koncepcji przemieszczania osób i towarów na Europejskim Rynku Wewnętrznym, jak również do i z państw trzecich, zasad tranzytu, rozwoju transportu zgodnie z postulatami ochrony środowiska i warunkami bezpieczeństwa, a także ustalenia zasad działania na rynku przedsiębiorstw transportowych.

Od roku 1993 funkcjonuje Wspólny Rynek Transportowy. Pozwala on firmom z Unii Europejskiej na swobodne prowadzenie usług na całym obszarze rynku wewnętrznego. Stosowane są przy tym następujące reguły: 1) liberalizacja rynku - czyli brak ingerencji państwa w postaci limitów, stawek lub cen; 2) swoboda funkcjonowania firm w ramach Unii Europejskiej; 3) swoboda wyboru firmy przewozowej przez klienta; 4) ingerencja Wspólnoty jest możliwa dopiero po wyczerpaniu środków działania dostępnych danemu państwu członkowskiemu (zasada subsydiarności).

Wspólnota Europejska wspiera tzw. transport łączony (kombinacja przewozów kolejowych i drogowych). Wynika to z obecnego nadmiernego obciążenia i zatłoczenia dróg niosącego zagrożenia dla ludzi i środowiska oraz poważne utrudnienia w płynności ruchu. Wspiera również włączanie sieci komunikacyjnych narodowych w sieć ogólnoeuropejską przez kredyty z Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz subwencje na służące takim celom projekty inwestycyjne. Wspólnota postuluje także stosowanie przy budowie i modernizacji sieci transportowych współfinansowania przez kapitał publiczny i prywatny.

WYSZUKIWARKA
gmin, miast, powiatów i województw

Czysty węgiel z nieba